vrijdag 23 september 2016

Kitchen Tools | STYLECOOKIE 5 IN A ROW

Mijn favoriete kitchentools, ik zou er echt niet zonder kunnen. Met stip op 1 staat mijn vijzel. Die gebruik ik echt elke dag, om knoflook fijn te wrijven met zout, er dan een dressing in te maken, of om noten te kneuzen. Dan natuurlijk mijn favoriete mes, ik ben niet van de kleine onhandige aardappelmesjes, ik gebruik gewoon de grote voor alles. Op een gegeven moment is het een verlengstuk van je hand geworden, ik kan er ondertussen lekker fijn uitjes mee snipperen, tomaten of komkommer in heel dunne plakjes snijden. Knoflook kneuzen met de platte kant of er bv een avocado mee ontpitten. Maar stiekum ben ik ook heel erg gehecht aan mijn Opinel mes, ooit van mijn vader gekregen, en perfect om harde worstjes mee te snijden.
Dan mijn tang, die gebruik ik ook weer voor vanalles, vlees draaien, bbq-en, paprika roosteren.
En lekkere oude spatel is ook favoriet. En o, ja ik weet eigenlijk niet hoe het officieel heet, maar bij ons thuis heet 'ie de Kipknipper. Daarmee heb je de kip uit de oven in een mum van tijd verdeeld, hij knipt gewoon door botjes en vlees heen. En als laatste de vleesplank die mijn moeder ooit voor me gemaakt heeft. Met gootje voor het opvangen van braadvocht. Je ziet het 't zijn er echt wel meer dan 5 maar ik kon niet kiezen! Fijn weekend....

photo Sanne Tulp


Geen opmerkingen: