maandag 13 juni 2016

The Dandy | STYLECOOKIE INTERIOR

Het 'genderless' thema 'Male-Female' zie je al veelvuldig in op de catwalk en in het straatbeeld. 
Ik ben gaan onderzoeken in hoeverre je dit terugziet in het interieur. Is er duidelijk te zien aan een interieur of hier de vrouw of de man bepalend is geweest? Is niet in de meeste interieurs de vrouw die de finishing touch bepaalt, hoor ik velen denken. Zijn de roze kussentjes op de grijze bank niet altijd de invloed van de vrouw. 

Hoe kunnen we dit thema dan terugzien in het interieur? 
Ik ben opzoek gegaan naar interieurs die niet heel duidelijk vrouwelijk of mannelijk zijn. Interieurs met gevoel voor details, zachte materialen en kleur. Interieurs die met duidelijke overweging en volgens concept zijn ingericht. Maar toch voel je de mannelijke geest hierin. Is het de combinatie van kleuren, materialen of de toevoegingen van decoratie wat ons doet twijfelen.
Linksboven:Brabbu,.Rechtsboven:&Tradition, Linksonder: Moooi Milan 2016, Rechtsonder:Lushome
 Ik kom interieurs tegen die mij het gevoel van een Dandy geven. Materialen als fluweel, gedessineerde vloer en wandkleden en kleine decoraties in veelal donkere en warme kleuren vallen mij op. 
Designer Catherine Martin heeft in samenwerking met 'Designer Rugs' een 'Great Gatsby 'collectie vloerkleden en behang ontwikkelt. Deze kleden zijn ook zeer passend en typerend in deze 'dandy' interieur trend. 
Catherina Martin

Geen opmerkingen: