donderdag 11 februari 2016

Art Deco inspired material | STYLECOOKIE SHOPPING

Vandaag borduur ik voort op de schoonheid van constructie en de natuur als inspiratiebron. Het waren al de uitgangspunten van het werk van M. Callahan Studio waar ik jullie vorige week kennis mee liet maken, maar vandaag laat ik enkele voorbeelden van items zien van ontwerpers die vanuit dezelfde principes werken en ook nog eens direct gekocht kunnen worden.

Ik begin mijn shopping pagina met het werk van de Nederlandse ontwerpstudio Zand Erover. Sandy Visser laat zich inspireren door alle natuurlijke elementen die er zijn, zoals vorm, textuur en kleur. Deze inspiratie zet ze vervolgens om in minimalistische ontwerpen. De producten zijn handgemaakt in duurzaam materialen.  Ik laat hieronder 2 van haar items zien die in haar shop te verkrijgen zijn. De bovenste is de coin case en daaronder is de 3D case te zien. Beide gemaakt van leer dat als eigenschap heeft dat het door het gebruik steeds levendiger en soepeler wordt. 
Coin case en 3D Case van Zand Erover
Het volgende item dat ik wil laten zien is deze mooie geprinte theedoek van Jurianne Matter. De print die ik hier laat zien is die van een grote paddestoel. 'Als je zijn 'hoed' een dag lang op papier laat liggen laat hij zijn sporen los in een patroon zoals deze,' alsdus Jurianne.
Theedoek Spore van Jurianne Matter

Jurianne heeft bewust gekozen om haar producten zo vriendelijk mogelijk voor mens en milieu te laten produceren en werkt met mijn favoriete materialen papier, keramiek en textiel! 

Geen opmerkingen: