maandag 4 januari 2016

Trend: Collected | STYLECOOKIE TREND

Hello 2016

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Laten we beginnen met een nieuwe optimistische kijk op het nieuwe jaar. Voor iedereen een inspirerend 2016 toegewenst!

Niet alleen een nieuwe Trend,.... maar ook een nieuw jaar met StyleCookie.nl. 
We gaan door met het onderzoek naar de trend op onze blog. Met hulp van onze bloggers, Loes, Maud en Wenda, allemaal oud stagiaires van StyleCookie die nu zelf in het vakgebied werkzaam zijn. 
We zullen binnen ons onderzoek je wekelijks kennis laten maken met een designer die past binnen onze trend, 
we laten je zien hoe je deze trend al kan toepassen in het interieur.
Wekelijks vind je een DIY waarmee je zelf aan de slag kan met de nieuwe trend, maar ook een shopping met producten die passen binnen de trend.
En niet te vergeten het rijtje van 5....; waarbij we je elke week verrassen met 5 nieuwtjes of weetjes. 


TREND COLLECTED - JANUARI 2015


Een lichte kijk op design, materiaal en interieur. Na alle ellende van 2015 beginnen we met een lichte kleur. Wit is de kleur van licht en optimisme. Maar wit is er in diverse tinten. Sommige tinten gaan meer richting grijs en sommige meer richting bruin. Deze wit-tinten samen maken een mooi geheel, het is 1 serie maar door de kleine nuance verschillen brengt het variatie en levendigheid. 
Het gegeven van één serie vinden we interessant. We zien ontwerpers die zich steeds meer specialiseren in het maken van één serie. En je daarmee onderscheiden. En je ziet dat er steeds meer 'open-source' ontwerpplekken ontstaan. Waar de basis aanwezig is maar waar ieder met zijn eigen toevoeging er een eigenheid aan kan geven.

Met ons vorige thema 'Unique Pieces' hebben we al een start gemaakt met ons onderzoek naar het unieke van een product. Het gegeven van een uniek persoonlijk gezicht willen we verder uitwerken. Ook al lijkt een serie juist massa. We zijn klaar met de massa consumptie. Alles brands gaan op elkaar lijken. Als ieder zich weer meer gaat richten op zijn eigen unieke product, kunnen binnen dat unieke product hele series ontstaan. 

Designers zijn van oorsprong al veel meer bezig met hun eigen handtekening en product. De commercie zou hier ook in mee moeten gaan. Je weet wat je kiest, er hoeven niet tig variaties te zijn op één en hetzelfde product.
Werk vanuit 1 basisvorm, concept of idee, wees binnen dit gegeven Uniek. Juist door een basis collectie te hebben vallen de unieke items op en geven een persoonlijk karakter. Zo krijgt ieder weer een eigen gezicht. 

Wij gaan deze maand op zoek naar series, collecties, zelfmakers, items in serie. 
Series en collecties die uniek zijn of door middel van een klein detail een uniek gezicht eraan geven. Vinden we dit al of staat het nog in de kinderschoenen? Hoe is het toe te passen in het interieur. Hoe kan je met het zelfde gegeven waar iedereen mee werkt en wat iedereen heeft toch uniek zijn. Werken we juist met series in huis om uniek te zijn? Of ben je met een mix aan materialen juist meer uniek. 

Volg je ons komende maand in ons onderzoek naar onze nieuwe serie: 'Collected'
 
Alle beelden zijn voor hun source te vinden op onze pinterest.


Geen opmerkingen: